Ik moet regelmatig 6 of 7 dagen achter elkaar werken om aan mijn uren te komen, kan ik hier iets tegen beginnen?

Sinds kort hebben we een nieuwe planner op het werk. Ben ik absoluut niet blij mij. Ik moet de komende weken steeds 6 of 7 dagen achter elkaar werken en dan met 1 vrije dag ertussen. En dan nog kom ik niet aan de 32 uur die ik zou moeten draaien. Omdat die flessenneus mij steeds dienstjes van gemiddeld 4 uur geeft.

Dit begint me zo enorm de keel uit te hangen. En als ik er wat van zeg dan is het "ja we hebben niet genoeg werk voor je dus vandaar dat het zo moet"

Ik zou eigenlijk gewoon normale diensten van 8uur willen en ik wil heus wel 5 dagen werken en een keer 6 kan ook wel. Maar nu sta ik er de komende weken echt in voor 6 of 7 en ik vindt dat eigenlijk niet kunnen.

8 jaar geleden
in: Wetgeving
9.2K
jc54
8 jaar geleden
Wat voor werk is dat?
jc54
8 jaar geleden
En wat staat er je contract?
erotisi
8 jaar geleden
In iedere periode van 7×24 uur is er minimaal 36 uur wekelijkse onafgebroken rust noodzakelijk. Indien deze rustperiode niet aanwezig is, dan moet er in de periode van 14×24 uur sprake zijn van minimaal 72 uur aaneengesloten rust. http://www.arbeidstijdenwet.nl/arbeidstijdenwet/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar voldoen ze precies aan erotisi
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heer, je moet niet bij je planner zijn maar bij je leidinggevende of eventueel de leidinggevende boven je planner.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Beveiliging
Op moment is mijn rooster gewijzigd.
Ik ben aankomende zaterdag vrij. En dan mag ik van zondag tot en met de zondag twee weken later....

Antwoorden (1)

Als er geen CAO is die wat gunstigers regelt, of arbeidsovereenkomst, ben ik bang dat er weinig aan te doen is (als overleg met de leidinggevende niet helpt).

Het door jou omschreven rooster past binnen het stramien van de Arbeidstijdenwet. O.a.;
# na een werkdag minimaal 11 aaneengesloten uren niet werken;
# na iedere werkweek 36 aaneengesloten uren rust.
Als die rusttijd korter is dan 36 uur: in een periode van 14 dagen minimaal 72 uur (3 dagen) aaneengesloten niet werken, eventueel te verdelen in onafgebroken rustperioden van elk minstens 32 uur.

Voor nachtarbeid gelden bijzondere regels.
Computoon