Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt er nou precies met het volgende bedoeld (bij opzeggen abonnement) ? Zie uitleg

Ergens in het abonnements-contract staat wat opzeggen betreft:

'Met inachtneming van een opzegtermijn van een kalendermaand voor het einde van de overeengekomen termijn'

Het einde is over een jaar. Moet ik dan zo lang wachten en tegen de tijd van een maand voor het einde van het contract mijn opzegbrief versturen, of bedoelen ze dat het nu al mag en dat je IN de laatste maand niet meer kan opzeggen ?

Dank alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
642
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden tot zover. Ik vergat steeds op te zeggen, waardoor ik nu al 2 jaar voor niks betaal, terwijl ik de dienst (internet-hosting) niet eens meer gebruik. Ik was er te laks mee omgegaan, maar in ieder geval kan ik nu dus al opzeggen, zodat ik volgend jaar niet meer 'automatisch verlengd' wordt als ik het goed begrijp.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij kun je wel eerder opzeggen. Alleen duurt het vanaf het moment dat je opzegt nog een maand voordat het daadwerkelijk opgezegd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt één maand van te voren opzeggen, maar je moet toch minimaal de overeengekomen contractduur doorbetalen.
Je kunt nu al opzeggen maar je contract duurt nog tot het eind van de overeengekomen termijn.
Als je pas in de laatste maand opzegt moet je nog een extra maand betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding