wat zijn de regels van de belastingdienst voor een onderaannemer (vof) ?

moet je 2keer belasting betalen van je loon?
of klopt dat niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee je redenatie klopt niet. als de VOF (bv) 1000 euro winst maakt moet de VOF over deze 1000 euro belasting betalen. maar als jij 400 euro opneemt als salaris of loon. gaat dit af van de winst van de VOF en zal deze over nog maar 600 euro belasting moeten betalen. Maar jij zal over de 400 opgenomen euro's loonbelasting moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
De vennoten betalen de belasting en niet de vof.
ronron1212
8 jaar geleden
De vennoten betalen inkomstenbelasting over hun eigen deel van de winst. Iedere vennoot is zelfstandig ondernemer en heeft recht op aftrekposten en vrijstellingen zoals ondernemersaftrek, investeringsaftrek en fiscale oudedagsvoorziening. Meer over belastingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ronron dat begrijp ik. maar ik ben er vanuit gegaan dat de vraagsteller één van de vernoten is van de VOF
ronron1212
8 jaar geleden
Dan betaald hij over de winst inkomsten belasting en niet de vof.