Iemand besteld op mijn naam abonnementen en producten wat kan ik daartegen doen?

Ik heb de laatste tijd steeds pakketjes en troep dat op mijn naam op een ander adres besteld word.

Nu heeft een of andere kl**tzak een abonnement op mijn naam met mijn bankrekeningnummer afgesloten, daar kreeg ik mail van, dus dat heb ik meteen opgezegd, op 15 juni. De opzegging was goed binnen gekomen, maar dat bedrijf heeft toch geïncasseerd op 23 juni (en ik heb gestorneerd)

Ik heb hier geen zin in. Wat kan ik ertegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je al bij je bank geïnformeerd? Als je dit bankrekeningnummer zelden of nooit gebruikt, overweeg dan om deze rekening af te sluiten. Lijkt misschien de weg van de minste weerstand, maar is waarschijnlijk de snelste en simpelste manier om dit probleem op te lossen.... Natuurlijk aangifte doen. Ik krijg nog steeds een bankrekeningnummer van 10 jaar geleden en een ander nog ouder in een brief genoemd onder mijn neus, bizar. Betrof vorige week de belasting [Hoogheemraadschap]. Ooit een keer kennelijk iets betaald en dat wordt ergens genoteerd in je dossier... Zo ook bij de Sociale Dienst ... die nota bene het nummer "verboden te gebruiken" hadden verklaard :-))) Als het in jouw geval anders is, zou ik [in OVERLEG met je bank] deze rekening sluiten. Je gebruikt hem zelf amper/nooit. Probleem opgelost toch?

De personen of instanties met wie je (waarschijnlijk) in aanraking gaat komen 'dankzij' deze fraude, informeren dat je daarvan slachtoffer bent. Dus: banken, maar ook de belangrijke incassobureaus. Wellicht helpen deze tips van de politie m.b.t. identiteitsfraude je verder op weg.

Bronnen:
https://www.politie.nl/themas/identiteitsf...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100