Iemand besteld op mijn naam abonnementen en producten wat kan ik daartegen doen?

Ik heb de laatste tijd steeds pakketjes en troep dat op mijn naam op een ander adres besteld word.

Nu heeft een of andere kl**tzak een abonnement op mijn naam met mijn bankrekeningnummer afgesloten, daar kreeg ik mail van, dus dat heb ik meteen opgezegd, op 15 juni. De opzegging was goed binnen gekomen, maar dat bedrijf heeft toch geïncasseerd op 23 juni (en ik heb gestorneerd)

Ik heb hier geen zin in. Wat kan ik ertegen doen?

8 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat ben ik ook van plan, ik dacht eerst laat maar, maar aan de andere kant, deze persoon heeft mijn bankrekening nummer. Een nummer wat ik zelden of nooit gebruik. Ik snap niet wie het is, en hoe deze persoon aan dat nummer is gekomen.
Thecis
8 jaar geleden
Wordt het ook naar jouw adres gestuurd?
Dan is wellicht te achterhalen naar wie het gestuurd wordt. Met een adres en de site nummerzoeker.nl kan je (als diegene in het telefoonboek staat) opzoeken wie het is. En dat kan je meenemen in je aangifte (in ieder geval het bezorgadres). Veel succes.
Thecis
8 jaar geleden
ik bedoel natuurlijk dat het te achterhalen is als het NIET naar jouw adres gestuurd wordt. Wordt het WEL naar jouw adres gestuurd (en thuis weet er niemand iets van af), lijkt het me meer dat iemand je aan het pesten is (zie je wel eens in die programma's dat dit soort dingen gedaan worden).
Rekening in ieder geval goed in de gaten houden dat er niet nog andere dingen zo maar afgeschreven worden. Oprecht veel succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Identiteitsfraude. Ernstige zaak, zo snel mogelijk actie ondernemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nieuw bankrekeningnummer nemen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Identiteitsfraude is als iemand zich met jouw (valse) paspoort of (valse) ID-kaart identificeert, zich dus een andere naam aanmeet. Dan wordt er bv iets gekocht, zónder te betalen.
Dat is hier, begrijp ik, niet het geval.
De pakketjes worden op de juiste naam besteld en bezorgd en ook betaald via een rekening die bij deze naam hoort.
Hoe kan iemand anders een betaling verrichten via andermans bankrekening? Dan moet ook het paswoord bekend zijn.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
De spullen worden naar mijn oude adres gestuurd. Ik vermoed, let wel vermoed, dat het om de nieuwe bewoners gaat.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@JoanDArc, nee ze laten op "machtioging" doen, en ik begrijp niet hoe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerVoldemort, niemand die mij kent zal zeggen, zelfs niet denken, dat ik van gisteren ben, maar dit gaat echt boven mijn pet.
Heb je tijdens de verhuizing ergens papieren over het hoofd gezien en waaronder een machtiging die je bankrekeningnummer vermeldt, laten liggen. Wie hebben geholpen met de verhuizing. Wie heeft geholpen met inpakken? Dan zou het niet om de nieuwe bewoners gaan, maar om een bekende van je, die ook een bekende van de nieuwe bewoners is.
@Jodokus geeft een goede raad: bankrekening z.s.m. blokkeren en opheffen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat heb ik dus ook een beetje, het enige wat ik kan bedenken is het volgende. Ik heb ooit lang geleden op mijn oude adres een abbo gehad op dat tijdschrift. Mogelijk is er een kaart met ingevulde gegevens verstuurd en hebben ze daar gewoon alles van overgenomen. Alleen voor zover ik weet ging dat abbo niet van dat rekeningnummer. Ik heb de gehele administratie zelf ingepakt en die kast op slot gedaan voordat deze de wagen in ging. Degene die hebben geholpen is mijn man, mijn broer en mijn beste vriendin. Het abbo is afgesloten op mijn naam, bankrekening nummer, bevestiging ervan kreeg ik in mijn mail en hij is afgesloten op mijn oude adres. Het is via internet afgesloten. Het huis was helemaal leeg toen we weg gingen. Er is niets achter gebleven, ik ben wat dat betreft nogal paranoia dus ik heb 4 keer een ronde gemaakt en alles nagelopen, van de meterkast tot elk keukenkastje....heb zelfs nog in de vaatwasser gekeken.
Thecis
8 jaar geleden
Bedenk dat er ook best wel wat gegevens staan in je koopovereenkomst. Biede partijen moeten bij de notaris komen en tekenen. Wellicht dat er daar iets gezien is of dat er iets in gestaan heeft.

Antwoorden (2)

Heb je al bij je bank geïnformeerd?
Als je dit bankrekeningnummer zelden of nooit gebruikt, overweeg dan om deze rekening af te sluiten. Lijkt misschien de weg van de minste weerstand, maar is waarschijnlijk de snelste en simpelste manier om dit probleem op te lossen....

Natuurlijk aangifte doen.

Ik krijg nog steeds een bankrekeningnummer van 10 jaar geleden en een ander nog ouder in een brief genoemd onder mijn neus, bizar. Betrof vorige week de belasting [Hoogheemraadschap]. Ooit een keer kennelijk iets betaald en dat wordt ergens genoteerd in je dossier... Zo ook bij de Sociale Dienst ... die nota bene het nummer "verboden te gebruiken" hadden verklaard :-)))

Als het in jouw geval anders is, zou ik [in OVERLEG met je bank] deze rekening sluiten. Je gebruikt hem zelf amper/nooit. Probleem opgelost toch?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, rekening z.s.m. blokkeren.
De personen of instanties met wie je (waarschijnlijk) in aanraking gaat komen 'dankzij' deze fraude, informeren dat je daarvan slachtoffer bent. Dus: banken, maar ook de belangrijke incassobureaus.

Wellicht helpen deze tips van de politie m.b.t. identiteitsfraude je verder op weg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pieter1986, het valt niet onder identiteitsfraude