Blijft je rijverbod verminderden als je in cel zit?

stel dat iemand voor de rechtbank moet voorkomen en de uitspraak is 2jaar cel & 5jaar rijverbod...

Dus als die persoon vrij komt na die 2 jaar is zijn rijverbod nog 3 jaar of toch 5 jaar omdat hij in die 2 jaar toch niet kon rijden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Artikel 180 Wegenverkeerswet lid 7 geeft aan dat de ontzegging verlengd wordt met de tijd dat de veroordeelde rechtens zijn vrijheid is ontnomen.

Toegevoegd na 48 seconden:
In het voorbeeld wordt de ontzegging dus met 2 jaar verlengt.