heeft er iemand ervaring met gedwongen verkoop inboedel?

als de inboedel praktisch niets waard is, zal er geen opkoper belang bij hebben en dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Antwoorden (2)

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met gedwongen verkoop en beslaglegging. Wel heb ik er ooit heel erg dicht bij gestaan vandaar dat ik voor u ben gaan zoeken.
Ik kwam een zeer interessante website tegen (hieronder kunt u hem zelf ook bezoeken). Het blijkt dat een beslaglegging, afvoeren en verkopen van boedel een "an sich" kostbare aangelegenheid is. Dit betekent dus eigenlijk dat als de zaken practisch niets waard zijn, een beslaglegging meer verkeerd dan goed zou doen en dus NIET logisch zou zijn.

Beslaglegging wordt (zoals u kunt u lezen) ook vaker wel dan niet gebruikt als een pressimiddel zodat u ten koste van alles toch gaat (proberen) te betalen. Het gaat daarbij zelfs zover dat men beslag kan leggen op huisdieren blijkbaar. Dit is natuurlijk idioot als je erover nadenkt want wie wil nu een "tweede hands" huisdier zoals een hond of kat kopen als de assiels overvol zitten met dieren?! Een voorbeeldje van zo'n pressimiddel dus....

Nouja. Leest u zelf de website maar eens door die hieronder staat. Misschien heeft u er iets aan, maar bedenk altijd wel dat een deurwaarder met een gerechtelijk bevel wel degelijk beslag kan leggen op van alles en nog wat en vervolgens kán overgaan tot verkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het een paar keer van nabij meegemaakt.
Er zijn altijd "aasgieren" die op een openbare verkoping afkomen.

Als je gehecht bent aan bepaalde spullen waarop beslag gelegd is zorg er dan voor dat je bevriende mensen hebt die bij de verkoping mee kunnen bieden.

Zelf mag je niet bieden op jouw te veilen spullen, het is zuur als je favoriete antieke klok voor 5 euro naar een vreemde gaat. (voorbeeld meegemaakt)

Naderhand kan je met vrienden makkelijker afspreken om je spullen weer in eigendom te krijgen.

Als je spullen van iemand anders in huis hebt die ook door de deurwaarder opgeschreven zijn, waarschuw die persoon zodat hij zijn eigendom kan ophalen voordat het ook verkocht wordt.
Officieel mag je geen zaken aan het faillissement onttrekken maar jou kunnen ze weinig meer maken maar de eigenaar van de spullen zal je dankbaar zijn.