Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft er iemand ervaring met gedwongen verkoop inboedel?

als de inboedel praktisch niets waard is, zal er geen opkoper belang bij hebben en dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met gedwongen verkoop en beslaglegging. Wel heb ik er ooit heel erg dicht bij gestaan vandaar dat ik voor u ben gaan zoeken.
Ik kwam een zeer interessante website tegen (hieronder kunt u hem zelf ook bezoeken). Het blijkt dat een beslaglegging, afvoeren en verkopen van boedel een "an sich" kostbare aangelegenheid is. Dit betekent dus eigenlijk dat als de zaken practisch niets waard zijn, een beslaglegging meer verkeerd dan goed zou doen en dus NIET logisch zou zijn.

Beslaglegging wordt (zoals u kunt u lezen) ook vaker wel dan niet gebruikt als een pressimiddel zodat u ten koste van alles toch gaat (proberen) te betalen. Het gaat daarbij zelfs zover dat men beslag kan leggen op huisdieren blijkbaar. Dit is natuurlijk idioot als je erover nadenkt want wie wil nu een "tweede hands" huisdier zoals een hond of kat kopen als de assiels overvol zitten met dieren?! Een voorbeeldje van zo'n pressimiddel dus....

Nouja. Leest u zelf de website maar eens door die hieronder staat. Misschien heeft u er iets aan, maar bedenk altijd wel dat een deurwaarder met een gerechtelijk bevel wel degelijk beslag kan leggen op van alles en nog wat en vervolgens kán overgaan tot verkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het een paar keer van nabij meegemaakt.
Er zijn altijd "aasgieren" die op een openbare verkoping afkomen.

Als je gehecht bent aan bepaalde spullen waarop beslag gelegd is zorg er dan voor dat je bevriende mensen hebt die bij de verkoping mee kunnen bieden.