kan ik met behulp van een advocaat een andere advocaat aanklagen ?

om lang verhaal kort te maken,
een advocaat namens IND , heeft een client niet erg goed geholpen ,
deze advocaat had 20 dagen de tijd om in hoger beroep te gaan voor zijn / haar client
en komt op de laatste dag met ´´ik was u zaak vergeten´
en elke keer als er contact op wil genomen worden .is de advocaat er niet..

kan ik deze persoon ( advocaat ) aanklagen
hoe lang is de prosedure

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

ik denk dat je eerst moet beginnen een klacht te deponeren bij de 'orde van advocaten', dat is een geschillencommissie. Als die je klant gegrond verklaren heeft dit (soms) gevolgen voor de desbetreffende advocaat. Daarna kun je in een civiele proceduren eventuele schade verhalen. Je hebt dus eerst geen advocaat nodig maar een jurist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
zoals je in de link die ik hierboven gaf kan lezen, kan de geschillencommissie de advocaat veroordelen tot het betalen van schadevergoeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plus. Bij de orde van advocaten. Daar moet je wezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt iedereen voor alle reacties
ik vrees dat ik weinig aan een geldbedrag heb als ze ons een schade vergoeding toekennen en betalen

Andere antwoorden (4)

Ik denk niet dat je de advocaat kan aanklagen omdat hij geen strafbaar feit heeft gepleegd.

Je kan wel een schadeclaim indienen, doe dit dan wel met behulp van een betrouwbare advocaat deze keer.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.advocatenorde.nl

hier kan je proberen de advocaat voor de tuchtcommissie te krijgen.
is vaak wel een langdurige zaak.
Rieneke1
14 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden beginnn niet bij begin. Als je ontevreden bent met je advocaat, dan stap je eerst naar zijn/haar deken. Als je er daar niet uit komt dan pas kan je naar de orde stappen enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, het door een advocaat vergeten om beroep aan te tekenen terwijl de client hiertoe opdracht had gegeven maakt dat de advocaat zijn resultaatsverbintenis niet is nagekomen. Hiervoor kan hij aansprakelijk worden gesteld. Als client kun je volstaan met het bewijzen van de overeenkomst tussen jouw en de advocaat. De advocaat moet dan bewijzen dat het uitblijven van het resultaat niet het gevolg is van zijn fout. Hoe lang de procedure duurt valt niet te zeggen, maar je hebt zeer goede kansen nu het vergeten van beroep aan te tekenen in de eerdere jurisprudentie in het voordeel van de client is beslist.