Mag een werkgever (overheid) iemand ziek melden met terugwerkende kracht ondanks dat die persoon al 2 maanden door de werkgever is beter 100% gemeld?

Deze persoon is lang ziek geweest, door artsen beter bevonden. Maar werkgever heeft (per abuis) toch beter gemeld. Is dat bindend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet bindend, p&o medewerkers zijn immers ook mensen en maken wel eens een fout.
En dergelijke fouten kunnen gewoon hersteld worden.
Er wordt dan gewoon weer opnieuw een mutatie opgesteld.

Ik heb ook een dergelijks iets meegemaakt, ik was al lang en breed weer aan het werk, toen ik op een adv dag ineens een controleur op de stoep had staan.