Kunnen Turken die in het buitenland wonen alleen stemmen als ze daarvoor naar Turkije reizen?

In juni zijn er verkiezingen in Turkije en ik heb net gelezen dat de Turken die in het buitenland wonen nu ook mogen stemmen mits ze zich in Turkije bevinden. Dat is toch van de gekke, of niet? Je kan mijns inziens mensen niet bewegen om naar Turkije te gaan alleen maar om hun stem uit te brengen. Of zijn er echt zulke fanatieke die daarvoor een dure reis ondernemen?

8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee ze mogen ook in andere Europese landen stemmen. Ze hoeven er niet persé voor naar Turkije.

Zie link: http://turksgeluid.nl/verkiezingen-turkije-2015-stemmen-turks-consulaat-hoe/

En ja, er zullen zeker fanatiekelingen zijn die daarom die reis maken. Turken zijn doorgaans erg trots op hun afkomst en vaak erg nationalistisch. En dat dragen ze ook uit, dus er zullen er zeker wat zijn die naar Turkije gaan.