politierechter: krijgt een verdachte het dossier vooraf toegestuurd of in te zien?

Toegevoegd na 1 dag:
in limburg -daar woon ik- heb je rechtbank in roermond en maastricht. zelf woon ik bij roermond. welke griffie moet ik dan hebben? kan ik me daar ongevraagd melden of moet ik verzoek voor inzage indienen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De wijze waarop inzage in een dossier is geregeld verschilt per sector, gerecht of parket. Als men wilt weten hoe de inzage geregeld is dan kan men contact opnemen met de betreffende sector, gerecht of parket. De inzagekamers zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 16.30 uur.
Voor het inzien van dossiers die behoren bij de Rechtbank Limburg kan men alleen in het Gerechtsgebouw Roermond terecht.
Willem II Singel 67
6041 HR Roermond
Let op: alleen na telefonische aanvraag bij de betreffende sector).
Men dient zich eerst te melden in de Centrale hal bij de Informatiebalie - bij binnenkomst aan de linkerkant.
De centrale balie is geopend van maandag – vrijdag, 8.30 –17.00 uur.

Voor het opvragen van dossiers dient man een schriftelijk verzoek in te dienen bij de rechtbank, met een kopie van het legitimatiebewijs;

•Men dient partij of gemachtigde te zijn in de zaak waarvan inzage of afschriften worden aangevraagd.
•Men dient zo veel mogelijk gegevens over de zaak te vermelden in de aanvraag, zoals namen van partijen, zaak-, rol- of parketnummer, datum uitspraak.
De aanvraag kan per post verstuurd worden naar de betreffende sector.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het is nog prozaizer ontdekte ik, Tenminste voor Limburg. Als je vraagt OF het kan, krijg je het dossier gewoon thuisgestuurd (tenminste in ZSM-zaken).

Andere antwoorden (1)

De raadsman van de verdachte (advocaat dus) heeft recht op inzage van alle stukken. Zelf kun je verzoek indienen bij de griffier van de rechtbank. Je krijgt hem niet toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor het inzien van dossiers die behoren bij de Rechtbank Limburg kan men alleen in het Gerechtsgebouw Roermond terecht.
Willem II Singel 67
6041 HR Roermond
Let op: alleen na telefonische aanvraag bij de betreffende sector).
Men dient zich eerst te melden in de Centrale hal bij de Informatiebalie - bij binnenkomst aan de linkerkant.
Geopend: maandag – vrijdag, 8.30 –17.00 uur