Kan ik aansprakelijk worden gesteld als ik per ongeluk een muis mee neem naar een supermarkt? (zie toelichting)

Ik haalde vandaag mn tas met lege statiegeldflessen uit t schuurtje.. springt er ineens een muis uit! Stel je voor dat die in de tas was blijven zitten.. en dan in de supermarkt eruit gekomen was.. Ben ik dan aansprakelijk voor eventuele schade?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

welnee, dacht je dat supermarkten soms geen last hebben van muizen.. toevallig weet ik dat een supermarkt hier een muizenplaag heeft gehad en dat er standaard doosjes staan van rentokil tegen muizen.
( De meeste zaken met etenswaar hebben wel eens last van muizen, dit is de natuur nu eenmaal)

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s met 1 muis veroorzaak je ook geen muizenplaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou... met een zwangere muis maak je toch al snel een mooi begin.. re muizenplaag ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja je heb er altijd 2 nodig.. Moet het geen homo muizen zijn!

Andere antwoorden (4)

Ik denk het niet. Elke supermarkt heeft volgens mij wel eens muizen, en ook manieren om ze te bestrijden. Het is maar goed dat we niet alles weten en zien.

"Het probleem is het grootst in Amsterdam, waar volgens Timmermans „heel veel supermarkten” regelmatig muizen over de vloer hebben. De stad herbergt een heel grote huismuizenpopulatie en als het kouder wordt in de herfst en winter komen ze naar binnen, in huizen en winkels. Supermarkten gelden als „extra gevoelige winkels” voor muizenoverlast."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat besst vreet al gauw een kilo best rundvlees op en drinkt er een fles cola achteraan! Dan had je een flinke schadeclaim aan je broek gehad! Ik denk niet,dat iemand had gezien,dat dat muisje uit jouw tas was gesprongen.
Als er schade was ontstaan denk ik niet dat dat veel zou zijn geweest en al helemaal niet,dat ze jou aansprakelijk zouden stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stelde me die muis voor die een fles cola achterover klokt, LOL, +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL... :D
Ik denk het niet, ze weten niet dat die muis van jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, sterker nog.. als jij in die supermarkt had gegild MUISSSSSS had je waarschijnlijk al je boodschappen gratis gehad ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plus voor de lach :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij moesten hier ook erg om lachen, +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal s een muis gaan vangen, om dat uit te proberen! :D