Mogen politie agenten in Nederland iemand dwingen het dashboardkastje van de auto open te maken? Zie filmpje in bijlage

De politie agent heeft het sterke vermoeden dat de jongens die zich in de auto bevinden drugs bij zich hebben. Is de politie bevoegd om iemand het dashboard kastje open te laten maken? En waarom kijkt de agent niet in de rest van de auto?

Het gaat om dit filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6647209/18e97897

9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Ja dat mag de politie doen als ze een redelijk vermoeden hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, je men mag zelfs de hele wagen doorzoeken. Dat het drugsrunners zijn weet de politie allang. Zij hebben mooi de tijd genomen om collega's te waarschuwen, zodat die de kans krijgen te ontdekken het drugsverkooppunt is.