kan ik paspoort in buitenland verlengen met boete CJIB ?

Ik woon in België en heb een bestuursrechtelijke boete ( zorgpremie) bij het CJIB. nu verloopt mijn paspoort, kan ik deze nu gewoon verlengen bij het consulaat of sta ik gesignaleerd?

Toegevoegd na 5 uur:
ze blijven maar rekeningen sturen terwijl ik niet meer werk (eigen bv) heb in nederland.

Toegevoegd na 5 uur:
vond dit ook op het net :Artikel 22

Weigering of vervallenverklaring kan geschieden op verzoek van Onze Minister die het aangaat, onderscheidenlijk het college van burgemeester en wethouders, gedeputeerde staten, het bestuurscollege dan wel een ander tot invordering bevoegd orgaan van een rechtspersoon die krachtens publiekrecht is ingesteld, dat het aangaat, indien het gegronde vermoeden bestaat dat een persoon,

a. die nalatig is in het nakomen van zijn verplichting tot betaling van in een der landen van het Koninkrijk verschuldigde belastingen of premies inzake sociale verzekeringen, of
b. die nalatig is in het nakomen van zijn verplichting tot terugbetaling van door de overheid aan hem verstrekte geldleningen, subsidies of renteloze voorschotten, of
c. die nalatig is in het nakomen van een wettelijk op hem rustende dan wel bij uitspraak van een rechter in het Koninkrijk vastgestelde verplichting tot betaling van op hem verhaalbare uitkeringen, door de overheid gemaakte, op hem verhaalbare kosten, dan wel voorgefinancierde of anderszins verstrekte gelden, of

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Erna55
9 jaar geleden
Boete betalen. Dan paspoort verlengen .
ronron1212
9 jaar geleden
CJIB voor de zorgpremie?
ronron1212
9 jaar geleden
voor je zorg premie gebeurt er dit
Als u de premie van uw zorgverzekering niet betaalt, neemt het College van Zorgverzekeringen (CVZ) de incasso van deze premie na zes maanden over. U betaalt dan geen premie meer aan uw eigen zorgverzekeraar maar aan het CVZ. Het CVZ mag volgens de wet uw werkgever of uw uitkeringsinstantie (bijvoorbeeld de Sociale Dienst Drechtsteden) verplichten dit bedrag op uw loon of uitkering in te laten houden. Als het CVZ ons vraagt deze inhouding te doen, laten wij u dat altijd vooraf weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.zorginstituutnederland.nl/verzekering/wanbetalers/aangemeld+bij+het+zorginstituut Ronron wel via het CJIB
ronron1212
9 jaar geleden
Alleen als je geen vaste of regelmatige inkomsten hebt. Bijvoorbeeld een zzp-er dus anders gaat het gewoon via de werkgever.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
waarom zou je je paspoort niet kunnen verlengen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als er boetes openstaan dan verlengen ze niet.
weet alleen niet of je ook gesignaleerd staat met bestuursrechtelijke premie,

Antwoorden (2)

Volgens mij zou je je paspoort moeten kunnen verlengen omdat je volgens de wet verplicht bent een identiteit te tonen als je door een ambtenaar aangehouden word. Het is ook mogelijk dat je de boette direct moet betalen zodra je bij het consulaat bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over gesignaleerd staat wordt geen uitspraken gedaan. Nu is de situatie dat er wel de wil is om te betalen, maar dat er verschil van mening is of er betalen worden.
Als er een vlucht gevaar is dan is het of betalen of innemen van paspoort of signalering. Nu gaat het om verlengen, dus in mijn ogen kan wel verlengt worden, maar mag er niet buiten de EU gereisd worden. Mogelijk zal een id kaart als alternatief aangeboden worden.

En ja, ze gaan moeilijk doen. Dus neem de stukken mee. En eventueel zelfs een schriftelijke verklaring dat de kwestie nog loopt, in onderzoek is en nog geen definitieve beschikking/boete is opgelegd.
Als er hier voor een notariële verklaring voor nodig is, dan dient u hiervoor op de ambassade te zijn.