Warom vraagt de rechter eerst de gegevens van de verdachte?

de vraag zeg het al

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Om zeker te weten dat de juiste persoon tegenover hem zit/staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat Crea zegt is waar.
Eigenlijk raar: een verdachte hoeft niet te antwoorden, hoeft niet de waarheid te vertellen en niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
Als de verdachte zegt dat hij het niet is....mag hij dan weg??? (nee natuurlijk niet, maar als je er zo over nadenkt is het wel vreemd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de persoonsgegevens van een verdachte niet kloppen, kan de zaak niet ontvankelijk worden verklaard, en direct gesloten. Als je een hele rechtzaak gaat voeren, en dan pas de gegevenscontrole gaat doen,

Toegevoegd na 1 minuut:
en het klopt niet, is je werk voor niets.