Stel je wordt gestalkt via de telefoon met afgeschermd nummer, kunnen ze achterhalen wie er gebeld heeft?

Moet je dan aangifte doen bij provider/politie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is altijd te achterhalen met welk nummer gebeld is.
Je zou dit aan je provider (met exacte tijdstip van bellen) kunnen doorgeven welke mogelijk dit vervolgens weer aan de provider van de beller doorgeeft.
Maar of ze het vergrijp ernstig genoeg vinden om hierop actie te ondernemen?

Antwoorden (2)

Als het een prepaid nummer is kan dit niet achterhaald worden. Is het nummer via een abonnement dan kun je contact opnemen met je provider. Beste is als je 3 voorbeelden hebt. Dus datum en tijdstip. BELANGRIJK Is wel dat je de telefoon opneemt. Ook is het maar 1 seconde anders kan de provider geen onderzoek doen omdat er een verbinding gemaakt moet worden tussen beide "partijen"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geeft de provider dit (het telefoonnummer) zomaar door of moet je wel een goede reden hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat mag de provider niet zo maar!
Je kan een formulier met klacht hierover invullen,de provider levert dit in bij de politie en alleen als het echt ernstig is dan kan een rechter bepalen of de provider dat mag doen,dat mag echt niet zomaar( persoonlijke ervaring van iemand die hier mee te maken heeft gehad,ik heb het na gevraagd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn provider zei ook zoiets als bovenstaand: exacte tijden doorgeven en dan zouden ze het nummer voor me kunnen blokkeren. Bel gewoon even je eigen provider en vraag hen ernaar.
Als je dit aangeeft bij bv. KPN, zeggen ze eerst dat ze dat niet kunnen ivm privacy, maar ze zeggen dat je dan een formulier van hun site moet invullen. Daar moet je aangeven wanneer die telefoontjes plaatsvonden. Dan volgt er onderzoek. Dan kun je aangifte doen etc. Uiteindelijk kunnen ze het dus wel achterhalen. Maar ze doen het niet zonder meer.