Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een registratie van de opeenvolgende huiseigenaren van een huis?

Is er een registratie van de eigenaren die een huis en het grondstuk waarop het staat. Zodat je bijvoorbeeld kunt nazoeken wie als eerste in een huis heeft gewoond, maar ook wie daarna.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie:
,,,,,,,die een huis .... moet zijn: van een huis

Toegevoegd na 12 uur:
UPDATE
Achterliggende reden voor deze vraag zal ik kort uitleggen.
Er staat een huis te koop. Volgens de buren (meerdere in de straat) had het in de loop van de jaren heel veel tijdelijke bewoners. Er zijn bijvoorbeeld 2 gezinnen geweest die er een jaar hebben gewond. Niet duidelijk is of dit huurders of kopers zijn geweest.
Mijn vraag is waarom. Heeft het met de kwaliteit van het huis te maken? Of was het een geldbelegging? De buren weten dat niet. Niet iedereen heeft een bord met te koop in de tuin staan. Dat is ook een mogelijkheid om te verbergen dat het wordt verhuurd.
Het kan dus ook een manier zijn om het verlies te dekken bij leegstand van een huis.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
497

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

bij het gemeentearchief kun je veel terugvinden over wie waar heeft gewoond
(Lees meer...)
anneliez
9 jaar geleden
Je kunt deze gegevens tegen betaling opvragen bij het Kadaster. Maar ik weet niet of ze beschikbaar zijn in de vorm van een 'historisch overzicht' op de manier zoals jij bedoelt. Het Kadaster is een soort burgerlijke stand van onroerende zaken.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding