In België is onlangs een wet opgedoekt met verbod aan buitenlanders om duiven te kweken. Bestaan er in Nederland ook zo'n absurde wetten?

De wet wel al lang niet meer nageleefd en gecontroleerd

Toegevoegd na 49 minuten:
De context: postduiven waren een middel om spionageboodschappen naar de vijand te sturen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@raytje: leuk! Ze zijn erg grappig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zou iemand een boekje moeten schrijven over al die wetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beestie Dat boek bestaat al. Ik heb hem thuis in de kast staan. Titel weet ik zo gauw niet uit mijn hoofd, er staan in ieder geval heel debiele wetten in.
Zo is het in Amerika ergens verboden de staatsgrens over te gaan met een kip op je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier hebben we nog zo'n absurde accijnsheffingswet :Op Porto (20°)wordt minder accijns geheven dan op Breezer (5?)
reden:Breezer bevat gedistilleerde dranken.
In café: Porto 16 jaar Breezer 18 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Zo is het in Amerika ergens verboden de staatsgrens over te gaan met een kip op je hoofd." hahahaha

Antwoorden (4)

Het eerste waar ik aan denk, is het verbod op godslastering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is volgens mij bij wet in Nederland verboden om inbrekers in het toilet op te sluiten. Dat schijnt een beperking van bewegingsvrijheid te zijn......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je beseft dat vele wetten stammen uit lang vervlogen tijden dan zal het je niet verbazen dat bepaalde wetten niet meer van toepassing zijn. (uit de mode of niet langer meer toepasbaar)
Een voorbeeld is dat je vroeger ten minste 2,5 florijn op zak moest hebben anders kon je worden opgepakt voor landloperij. Tegenwoordig kennen we plasic geld, cheques, creditcards, pinnen, chppen etc.
Het zal je niet verbazen dat die wet is achterhaald.
Veel van die wetten worden niet afgeschaft simpelweg omdat, mocht een wet toch nog ooit eens van pas komen dan kan hij zo worden toegepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prostituees moeten net als andere zelfstandige ondernemers belasting afdragen.