Mag je een andermans bedrijfsnaam en hun producten zomaar op het internet gebruiken?

Ik wil graag weten of ik plagiaat steel of auteursrechten overschrijdt is om een bedrijfsnaam en hun producten op internet te zetten. Ik ben bezig met het ontwerpen van app. Ik zou graag producten die vaak gebruik en leuk vind willen plaatsen in app. Het kan ook een beetje concurrent overkomen voor de beide partijen. Als ik de producten zomaar op internet zet. Ik weet welke rechten en plichten. Ik wil niet zomaar aangeklaagd.

Als je me kan helpen zo het fijn zijn. Of als je weet bij wie ik dit soort vragen kan stellen dan hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
9 jaar geleden
Als je maar positieve berichten over die bedrijven en die producten schrijft, zal niemand er bezwaar tegen hebben. Foto's kopiëren mag overigens niet zo maar.

Antwoorden (1)

Je verkoopt het niet echt; het lijkt me meer een vorm van oplichting en fraude. Ik zou het niet doen anders dan met nepplaatjes die nergens anders staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Waarom denk je zo negatief over de vraag en de vraagsteller? Ik lees in de toelichting: "Ik zou graag producten die vaak gebruik en leuk vind willen plaatsen in app.". Er zijn talloze websites waarop door gebruikers van bepaalde producten met enthousiasme wordt geschreven over die producten. Waarom zou dit niet ook via een app kunnen: gewoon laten weten aan iedereen dat je tevreden bent over bepaalde producten en deze aanraadt aan anderen? Daar kan best een afbeelding van die producten bij worden geplaatst.