Is een boete geldig als er een fout in staat?

Vanmiddag heb ik een boete gekregen voor verkeerd parkeer met als reden 'negeren verkeersbord e1 (Dit is het blauwe bord met 1 rode streep). Nu was dit een straat waar dit bord niet stond aangegeven, wel stond het hier het e2 bord (blauw bord met rood kruis). Uiteraard ben ik dan alsnong fout, maar niet voor het bord dat op de boete staat aangegeven. Heeft het zin om bezwaar te maken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuses voor de spelfouten, op de mobiele site is maar een heel smal balkje om te typen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K

Het beste antwoord

Nee, kwijtgescholden worden nog maar weinig boetes, deze zeker niet. Een schrijffout in een bekeuring is geen reden tot vernietigen hiervan. Je hebt een fout gemaakt, dat is geconstateerd daar valt niet tegen te spreken. Bij het maken van bezwaar zal deze bekeuring waarschijnlijk wel vernietigd worden, maar krijg je later een nieuwe met de juiste feiten in de bus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, er is nog verschil tussen E1bord en E2bord.
Ezelsbruggetje:
Bord E1 heeft een streeP van Parkeren verboden.
Bord E2 heeft een kruiS van Stilstaan verboden.
Bord 2 is dus nog strenger, maar boete is voor beide € 90,00
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het geen schrijffout noemen overigens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
verkeerde feitcode, maar feit is gepleegd en boetes zijn gelijk.
Als het een feitcode van bv wildplassen was geweest, zou het inderdaad anders liggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt beide voor de reacties, dit had ik inderdaad anders moeten omschrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Crea, was geen aanmerking hoor, maar gewoon een aanvulling die je kunt gebruiken.