Heeft een advocaat veel contact met mensen?

Ik twijfel over mijn studie en vroeg me af of een advocaat alleen maar in het papierwerk zit en wat de verhouding papierwerk/contact met mensen is. Ik ben namelijk nogal een sociaal persoon die van contact met mensen houdt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Advocaat staat deze beschrijving van het beroepsprofiel van het beroep van advocaat: "Beroepsprofiel advocaat Als Advocaat, ook wel Raadsman of Raadsvrouw genoemd, help je cliënten bij het oplossen hun juridische problemen. Deze kunnen uiteenlopen van echtscheidingen tot een conflict bij een arbeids- of huurcontract. Bij civiele zaken probeer je als Advocaat voor je cliënt de best mogelijke oplossing te vinden en probeer je zo goed mogelijk de belangen van de cliënt te behartigen. In strafzaken gaat het vooral om het verdedigen van de positie van je cliënt. Je ben als Advocaat vooral bezig met je te verdiepen in het probleem van je cliënt en de bijbehorende wetten en regelgevingen. Tevens heb je vaak intensief contact met je cliënten om hun problemen door te spreken en probeer je tot oplossingen te komen. Bij het behandelen van de problemen van je cliënt kom je als Advocaat ook vaak in aanraking met de rechtbank waarvoor, zeker bij strafzaken, moet verschijnen om je cliënt te verdedigen en zijn of haar belangen te behartigen." Volgens deze beschrijving heb je dus vaak intensief contact met je cliënten. Je hebt dus veel contact met mensen.

Bronnen:
http://www.nationaleberoepengids.nl/Advocaat

Dan moet je geen advokaat worden ,de studie is naast behoorlijk theoretisch zeker de eerste jaren nogal gevuld met papierwerk en wetten en interpretaties van teksten dus nogal droog daarnaast continue met conflict gesprekken die nogal zakelijk dienen te verlopen maar niet sociaal zijn. dus niemand wil eigenlijk met je te maken hebben alleen omdat het moet. Lijkt mij niets in elk geval.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100