Omdat het vaak op een echt vuurwapen lijkt en mensen het kunnen misbruiken om bv een overval te plegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan iemand een letsel brengen want de meeste gaan 70km per uur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze komen echt heel hard aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de Wapenwet o.a. wapens verbied die moeilijk van echt te onderscheiden zijn. Evenals kan het letsel toebrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en kinderen kunnen toch ook denken dat het speelgoed is en dan als spelletje proberen op mensen te schieten of op vriendjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag wel want ze liggen in de speelgoedwinkel.
rode dopje, of ande SF effecten erop of zeggen genoeg.

een bankoverval kan je er dus op deze manier niet mee plegen, maar je kan wel iemand het licht uit zijn ogen schieten ermee.

bart smit, action, top 1 toys... in veel winkels liggen ze in het schap dus je kan en mag ze gewoon kopen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het zeer behulpzaam is als u erbij noteert of het om een normaal balletjespistool gaat of om een luchtdruk-balletjespistool. Verder mogen gewone balletjespistolen in nederland gewoon gekocht worden zoals iemand hierboven meldde, maar dat er dan een oranje kapje op moet zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een BB gun mag gewoon in nederland zolang deze maar niet lijken op echte wapens zoals zie voorbeeld:http://www.airsoft-one.be//popup_image.php?pID=2433&image=0&osCsid=321ee882c11ab7905647fa38b031488e
dit is dus verboden