Vanaf hoelaat mag je vuurwerk afsteken in Elten/emmerich (DE)?

Ik wil graag weten vanaf hoelaat je vuurwerk mag afsteken in Elten en emmerich (duitsland).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ze zullen daar echt niet zitten te wachten op vuurwerkterreur van over de grens

Antwoorden (1)

Voor het afsteken van vuurwerk wordt In Duitsland tijdens de jaarwisseling de tijdsperiode tussen 18.00 uur t/m 07.00 uur de volgende dag aangehouden.

Let op: voor Nederland geldt het 'Vuurwerkbesluit'.
In Nederland mag vanaf 2014 vuurwerk worden afgestoken alleen op 31 december vanaf 18.00 uur 's avonds tot 1 januari 2.00 uur 's nachts.

Toegevoegd na 34 minuten:
Aangezien veel gemeentes in Duitsland zelf de tijden kunnen bepalen kan het zijn dat de tijd iets afwijkt.
De precieze tijd kun je opvragen bij
Info Center Emmerich
Rheinpromenade 27
46446 Emmerich am Rhein
Telefoon: 0049 2822 93 10-40
Fax: 0049 2822 93 10-20
E-Mail: infocenter@stadt-emmerich.de

http://www.vvvmontferland.nl/over/grenzeloos-genieten/infocentre-emmerich-duitsland