Waar kan ik een officiele lijst vinden waarin duidelijk staat welke soorten porno legaal en illegaal zijn?

Zoals de vraag zegt: Waar kan ik een officiele lijst vinden waarin duidelijk staat welke soorten porno legaal en illegaal zijn?

Mijn dochter vertelde dat ze per ongeluk doorgelinkt werd naar een porno website waar scat op getoond werd. Al zou dat illegaal zijn, ze heeft niets aangeklikt dus zal er uberhaupt geen probleem zijn. Ik probeerde haar daar mee gerust te stellen, maar ze was bang dat ze iets fout had gedaan. Ik ben gaan zoeken naar een lijst online, maar heb nergens een duidelijk overzicht gevonden.

Dat vind ik eigenlijk absurd, het moet toch officieel duidelijk zijn of iets legaal of illegaal is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
tinus1969
9 jaar geleden
Als aanvulling op wat onder staat: der regels verschillen ook nog eens per land.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Dat vind ik eigenlijk absurd, het moet toch officieel duidelijk zijn of iets legaal of illegaal is?" Nee. Het is heel simpel. Alles is legaal........tot er een wet komt die zegt dat iets illegaal is. Het is absurd om lijsten op te stellen van alles wat legaal is kijk maar: -Antwoorden tikken op Goeievraag
-Porno van lesbische vrouwen
-Kauwgom kauwen
-Kauwgom kauwen in de woonkamer
-Kauwgom kauwen in een pornografische film
-Porno met... Het enige wat dus niet absurd zou zijn is als je een lijst maakt van alles wat illegaal is. Dat noemen we de wet. Daarin staat vaak niet iets heel specifieks maar meer iets algemeens. Als je op google zoekt kom je alleen dierenporno en kinderporno tegen wat illegaal zou zijn. Waarom er een lijstje zou moeten zijn waarin alle mogelijke porno beschreven staat aan de ene kant en de die twee aan de andere kant zie ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat
Zeer terechte opmerking
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Scat is niet illegaal om naar te kijken. Alleen in Engeland is het sinds kort illegaal om te maken, daar is een nieuwe wet die de productie van een heleboel porno verbied. Verder is porno met mensen onder de 18 illegaal, porno onder dwang en ook porno met dieren is in Nederland illegaal (niet alleen het maken maar ook het bezit ervan).

Antwoorden (1)

Hoi Maribella1975,

Volgens mij bestaan er geen lijsten waarop je kan zien wat voor porno wel en niet illegaal is.

Als je kijkt naar de wet dan komt het er op neer dat alle mensen die in beeld komen meerderjarig moeten zijn (18+) op het moment van de opnames. Daarnaast mag niemand onder dwang/zonder dat die gene het weet in beeld komen om seksuele handelingen te verrichten.
Seks met dieren is volgens mij nog niet verboden en daarmee nog niet illegaal, of het is pas sinds kort illegaal geworden, maar m.i. ben je dan een sicko als je er naar kijkt!

Scat (moeilijk woord) is niks illegaals aan, alleen een beetje onsmakelijk!

Voor de rest kan je alles kijken wat je wilt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bestialiteit is wel degelijk verboden sinds 2009. http://www.deondernemer.nl/binnenland/247961/Dierenseks-per-1-januari-verboden.html