als je een muziekje zelf namaakt is dat dan ook copyright?

hey

mijn vraag is: als je bijv een liedje hebt van the script - superheroes dan is het begin een piano
ik kan dat deuntje zelf ook maken.
Maar is het dan ook copyright als je het deuntje zelf namaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Namaken is hetzelfde als zelf namaken.Of jij zelf iets namaakt, of dat een ander het doet,het blijft namaak.Er blijft copyright op deze muziek.natuurlijk mag je dat stukje muziek dan op je piano of ander instrument spelen,maar je mag bv. geen geld vragen voor het uitvoeren.dan schend je het copyright.hoe dat precies zit met dat copyright,
is in vele gevallen verschillend,maar dat kun je opzoeken.