Wat voor straf krijg je als je iemand zonder reden een mep verkoopt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je pech hebt: Lijfstraf....

Een mep terug waarschijnlijk.

Dat ligt eraan hoeveel je die iemand er voor laat betalen. Als het geen goede mep is, wil die waarschijnlijk zijn geld terug. En als het wel een goede mep is, kan het tot 30 dagen opleveren...

Dit is mishandeling: Wetboek van Strafrecht Titel XX. Mishandeling Artikel 300 1 Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of geldboete van de vierde categorie. 2 Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie. 3 Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie. 4 Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid. 5 Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar. Toegevoegd na 1 minuut: Als je mishandeld met voorbedachte rade geldt: Artikel 301 1 Mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie. 2 Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie. 3 Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Bronnen:
http://wetboek.net

Volgens mij kreeg mijn moeder daar nooit straf voor...

Vast wel een.

Ik keer je mijn andere wang toe!

Dat kan je zo niet zeggen. Daarvoor is de informatie die gegeven wordt te summier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100