Is de sportschool verplicht klanten te informeren over gevaren voor hun gezondheid/levens tijdens het sporten?

Toen ik vanavond klaar was met het sporten, kon ik niet naar de kleedkamer. De brandweer was er bezig met het blussen van een brand. Diende de sportschool me niet meteen te informeren over het ontdekken van de brand? Bij het ontdekken was het o.a. niet bekend of de brand overmeesterd zou worden zonder schade aan de gezondheid/levens van klanten...

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is wel enige nuance nodig, denk ik. ()Je hebt geen gevaar gelopen, anders had de brandweer wel gezegd dat jullie het pand moesten verlaten. ()Je hoorde pas dat er brand was toen je naar de kleedkamer wilde, maar dat kon niet. Is dus in een ander deel van de sportschool. ()Je liep dus geen gevaar. is mijn conclusie. "Bij het ontdekken van de brand was het o.a. niet bekend of de brand overmeesterd zou worden zonder schade aan de gezondheid/levens van klanten..." Ik denk dat je erg geschrokken bent en wellicht beetje boos. Kan me voorstellen dat het personeel van de sportschool 112 gebeld heeft en opdracht kreeg wat te doen. Paniek is nergens voor nodig en je liep niet in de weg, anders was je/waren jullie wel weg, naar buiten gestuurd. De exacte regels ken ik niet, maar zodra de brandweer in huis is, nemen zij de zaak over, zijn zij verantwoordelijk. Weet je wel wanneer de brand ontdekt is? Ook nog mogelijk dat er helemaal geen tijd was de sporters te waarschuwen, omdat alle aandacht naar de ontdekte brand ging. Je bent vast erg opgelucht na de eerste schrik. Gelukkig is het goed afgelopen, Wouter! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bouwregelgeving/vraag-en-antwoord/waar-vind-ik-de-regels-voor-brandveiligheid-van-gebouwen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100