Justitie stapelt de laatste tijd de ene blunder op de andere. Vraag: Wat is er mis met het OM in Nederland ?

Nu weer een door justitie vrijgelaten moordenaar die vanuit Kosovo zijn gezin in nederland bedreigt. En om de haverklap misdadigers die vanwege vormfouten moeten worden vrijgesproken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt steeds meer op +

Antwoorden (5)

Het is niet recentelijk zo, maar was altijd al zo... Helaas of gelukkig komt dit nu ook naar buiten, niets blijft meer onder de pet, ik ben er blij mee...

En het wordt alleen maar erger, tot het genoeg is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland worden verhoudingsgewijs veel minder fouten gemaakt dan in de overige lidstaten van Europa. Stel je dus liever de vraag "Wat is er mis met de krant die ik lees?'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De blunders halen de media, alles wat goed gaat nauwelijks of nooit. Dit is niet iets van de laatste tijd, maar dat is altijd zo geweest. Het valt hoogstens eerder op omdat er meer aandacht voor is. Vormfouten kunnen een heleboel oorzaken hebben, soms is het zo dat men zo snel moet werken dat bepaalde procedures niet goed in acht worden genomen. Bepaalde advocaten springen daar natuurlijk meteen bovenop. Maar het is maar goed dat de eisen aan het bewijsmateriaal streng zijn, het is altijd nog beter om iemand onterecht ongestraft te laten dan om iemand onterecht achter de tralies te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste fout van justitie is dat geen enkel ministerie zo gesloten is als het "Openbaar Ministerie"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samenspraak en uitwisseling met alle regio"s zou het in ieder geval makkelijker kunnen maken. Dus een landelijk systeem. !1 druk op de knop en je moet alles kunnen zien, nu gaat dat via verschillende wegen.

En het negatieve valt natuurlijk altijd direct op in het nieuws, zodat het positieve hierdoor in het niet valt.