Hoe zit het met de verzekering in deze kwestie?

Tijdje terug (januari) zag ik een ambulance aankomen, het betreft een éénbaansweg in een lange flauwe bocht. de andere kant is ook een éénbaansweg.

Niemand kan opzij, mede door het weer (sneeuw en ijzel) kan niemand doorrijden of opzij.

De ambulance gaat de berm over en rijd tegen het verkeer in. Wat gebeurd er als de tegenligger niets door heeft (door de bocht of niet op tijd kan remmen) en een botsing ondergaat, wie is er dan schuldig.

De ambulance reed met zwaailicht en sirene.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Griek, een Roemeen en een Bulgaar zitten samen in een auto. Wie rijdt er?... De politie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lache....

Het beste antwoord

de hulpdiensten mogen ook als ze de sirenen en hoorn aanhebben het overige verkeer niet in gevaar brengen
mocht er onverhoopt wel iets gebeuren zoals je in je vraag schrijft dan zal de hulpdienst schuldig zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ambulance. Hoewel hij een voorrangsvoertuig was door het zwaailicht en de sirene moet hij als hij verkeersregels negeert de grootst mogelijke voorzichtigheid houden. Als hij als spookrijder rijdt weet hij dat hij een tegenligger kan verwachten. Hij moet hier dus extra alert op zijn, de tegenligger die in de juiste richting rijdt hoeft hier geen rekening mee te houden. Al moet die wel oplettend zijn wanneer hij een voorrangsvoertuig hoort of ziet aankomen.