Is het huwelijk in Las Vegas rechtsgeldig?

Als je trouwt in een chapel in Las Vegas, is dit dan internationaal rechtsgeldig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
5.9K

Het beste antwoord

Jazeker. In Nevada is een dergelijk huwelijk geldig. Volgens de Wet Conflictenrecht Huwelijk wordt een huwelijk dat ik het land waar het is gesloten geldig is, ook in Nederland erkend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Artikel 5, lid 1
1.
Een buiten Nederland gesloten huwelijk dat ingevolge het recht van de Staat waar van de huwelijksvoltrekking plaatsvond rechtsgeldig is of nadien rechtsgeldig is geworden, wordt als zodanig erkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

het is rechtsgeldig als je alles heb aangevraagd bij de gemeente dat je wilt trouwen in het buitenland. Je moet wel een hoop papieren invullen en het moet goedgekeurd worden door de gemeente
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad alleen als het kuwelijk erkent is in het betreffende land en als je het huwelijk laat registreren in nederland. Vroeger was Gretna Green in Schotland een bekende plaats waar geliefden trouwden als dat in Nederland niet kon (ouders gaven geen toestemming bijv.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoals eerder vermeld. De voltrekker van het huwelijk dient het huwelijk wel binnen een bepaalde tijd te laten registreren bij the secretarie off state. Daar is dan een afschrift van de huwelijksakte te verkrijgen met registratie nummer. Daarna dient er een apostille stempel op geplaatst te worden en dan kan het huwelijk bij de gemeente waar men woont laten registreren bij zijn of haar persoonsgegevens.
Zonder registratie komt er geen apostille op en erkend Nederland het huwelijk niet.
Na registratie in de woongemeente is het mogelijk om de akte te laten registreren ingevolge 1:25BW bij bureau landelijke taken van de dienst publiekservice van de gemeente Den Haag. zie daarvoor www.denhaag.nl klikken op bewoners en op loket/burgerzaken b van buitenlandse akten inschrijven