Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel bedrijven kun je alleen met een contactformulier bereiken. Hoe kun je dan bewijzen dat je op tijd hebt opgezegd?

Soms sturen bedrijven een reactie dat binnen x dagen de zaak wordt behandeld. Maar helaas niet altijd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
562

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De datum boven je schrijven plaatsen en er een printscreen van maken waarop ook de datum van je p.c. te zien is,maar dan nog is niet te bewijzen dat je hem verzonden hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon aanvullend een 'ouderwetse' brief sturen, aan het vestigingsadres van het bedrijf, t.a.v. de afdelingen die opzeggingen behandelt. Uiteraard een kopie maken van de brief voor je 'm verstuurt. In de brief vermelden dat je ook hebt opgezicht met het contactformulier op die-en-die-datum maar geen kennisgeving van ontvangst hebt gekregen.

Voor de zekerheid zou je de brief aangetekend kunnen versturen (al hoeft dat niet) want dan krijg je een bewijs dat je 'm verstuurd hebt, met de datum van verzending.

Toegevoegd na 43 seconden:
de afdelingen = de afdeling

Toegevoegd na 1 minuut:
opgezicht = opgezegd
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Als het om een abonnement gaat: nee. De Wet Van Dam stelt dat een abonnement voor onbepaalde tijd op dezelfde manier moet kunnen worden opgezegd als het is aangegaan. Als aanmelden via een contactformulier kon, dan ook de opzegging. Snel en eenvoudig. Maar ook al heb je de wet aan je zijde, het 'voelt' toch niet prettig wanneer je als opzegger in het ongewisse wordt gelaten omdat een ontvangstbevestiging achterwege blijft. Gelijk hebben en (als het fout gaat) gelijk krijgen, zijn verschillende dingen. Hoewel zo'n papieren opzeggingsbrief wettelijk dus niet nodig is als een abonnement via een contactformulier op een website is aangegaan, kan het naar mijn mening nooit kwaad zo'n brief te versturen als je geen kennisgeving van ontvangst via de mail hebt gekregen. De aangetekende variant van de brief zou ik in zo'n geval kiezen als het om een zeer duur abonnement gaat waar ik beslist van af zou willen. De wet houdt dus ook in, dat een abonnement dat telefonisch kan worden aangegaan ook telefonisch kan worden opgezegd. In zo'n situatie zou ik echter altijd kiezen om (per e-mail) de opzegging te bevestigen want hoe ga je bewijzen dat je opgezegd hebt als het bedrijf daar een heel andere opvatting over heeft? Dan sta je met lege handen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding