Weet iemand waarom em tot wanneer de Reefer (Oppert Rotterdam) gesloten is?

Deze is 31 mei jl. 'op last van de burgermeester' gesloten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het kan hiermee te maken hebben:
"Vanaf 1 januari 2014 geldt in heel het land de regel dat een coffeeshop niet binnen een straal van 350 meter van een school gevestigd mag zijn. Rotterdam heeft in 2009 zelf al zo'n afstandscriterium ingevoerd, maar de grens ligt nu op 250 meter. Als daar honderd meter bijkomst, zullen acht zaken dicht moeten.
De regelgeving uit 2009 heeft geleid tot sluiting van 16 shops. Er zijn er nu nog 43 over binnen de gemeentegrenzen, vertelt een woordvoerder van de gemeente."
Die afstand klopt hemelsbreed wel, en misschien speelt het verleden van de coffeeshop ook mee: http://www.rijnmond.nl/nieuws/23-06-2004/rotterdam-laat-coffeeshop-sluiten
Als het inderdaad in verband met het nieuwe beleid is, zal ie niet meer opengaan.