Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een indentiteits kaart verplicht, als je ook een rijbewijs hebt?

Mijn id kaart is dus al een half jaar verlopen, maar ik legitimeer me gewoon met me rijbewijs.
Ik vroeg me af of het wel verlpicht is een id kaart te hebben als je ook een rijbwijs heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hoeft geen ID bewijs te hebben als je een geldig rijbewijs bezit. Het rijbewijs geldt als legitimatie. Maar het is uiteraard geen reisdocument.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je komt te kort als je werk hebt want bij werk heb je een id bewijs nodig, maar voor identificatie op straat etc is een rijbewijs voldoende.

Toegevoegd na 2 minuten:
In ieder geval bij indiensttreding bij een nieuwe werkgever heb je een identiteitskaart of paspoort nodig . Ook bij contact met de belastingdienst en het aanvragen van een uitkering heb je niet genoeg aan een rijbewijs.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/welk-identiteitsbewijs-mag-ik-gebruiken-in-welke-situatie.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding