Mijn Logitech g930 headset is niet meer te repareren. Heeft bol.com het recht om geld terug te sturen terwijl ik wil dat ik een nieuw exemplaar wil.?

beste mensen

ik heb bij bol.com in januari 2012 een headset gekocht de Logitech g930 deze heb ik ter reparatie aangeboden en blijkt deze niet meer te repareren valt nu willen ze me het geld terug sturen maar de waarde dat ik heb kocht was 129 euro en dat is nu 199 euro heeft bol.com het recht om mijn geld terug te sturen terwijl ik wil dat ik een nieuw exemplaar wil.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag blij zijn dat bol.com geld wilt sturen. Tegenwoordig moet je naar de fabriek om daar je geld te halen, met veel moeite.

Het beste antwoord

In eerste instantie heb je recht op kosteloze reparatie of vervangingen binnen de garantietermijn, wanneer reparatie of vervanging onmogelijk blijkt, kan de verkoper pas uitwijken naar (eenzijdige) ontbinding van de overeenkomst.

Hoe bol.com dit dus doet mag dus niet zomaar wanneer jij daar niet mee akkoord gaat.

Consuwijzer.nl legt dit duidelijk uit:

"Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging."

In dit geval blijkt dat artikel nog gewoon (goed) leverbaar en als we de site van bol mogen geloven, ook bij bol.com: http://www.bol.com/nl/p/logitech-draadloze-gaming-headset-g930-zwart-pc/1003004010601049/?Referrer=ADVNLTWE00201200099 (levering 3 - 5 werkdagen)

Dat het product duurder is geworden hoeft niet voor jouw rekening te komen.
Bol.com dient dus gewoon het product om te ruilen dan wel te repareren.

Toegevoegd na 52 minuten:
Wat ik me net zit te bedenken: logitech heeft een uitstekende klantenservice. Waarom ontwijk je niet gewoon bol.com en verblijd je Logitech met een belletje? 020 200 84 33
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeft niet per se in deze situatie te gelden. Bij bijna alle winkels is het zo dat dit soort regels komen te vervallen als er sprake is van een aanbieding. Inruilen met de bon mag dan bijvoorbeeld ook niet meer. Het lijkt me sterk dat een headset 70 euro duurder wordt dus bol.com geeft gewoon het aankoopbedrag terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In beginsel dient bol.com gewoon een reparatie of vervangend product te leveren, tenzij dit onmogelijk blijkt (een product is niet meer leverbaar o.i.d.) Het ruilen wat jij aangeeft is niet van toepassing in deze case en alleen van toepassing op fysieke winkels, omdat daar artikel 7:46d BW niet van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb al contact op genomen met Logitech maar zij zeggen dat ik weer bij de reseller moet zijn bol.com want daar heb ik hem gekocht eigenlijk ook best logisch
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Logisch wel inderdaad, maar mogelijk hadden ze wat voor je kunnen doen in deze omdat bol zo lastig doet. Je kan overwegen nog een mailtje eraan te wagen met verwijzing naar de link van consuwijzer en daarbij vermelden, wanneer ze niet over de brug komen je contact opneemt met de rechtsbijstandsverzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik krijg mijn aankoopprijs terug en ze hebben mij eerst een cadeaubon gegeven van 55 euro maar toen ik zij dat niet genoeg was om bij hun een nieuwe te halen hebben ze er nog eens 15 euro bij gedaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Ja dat recht heeft bol.com. Hij is verplicht jouw product te repareren, een nieuw exemplaar aan te bieden of geld te sturen. Hij kiest voor dat laatste aangezien het eerste niet mogelijk is. Eventueel kun je aankaarten dat zij gewoon een nieuwe sturen voor dezelfde prijs.
Als ze alsnog geld terugsturen, sturen ze natuurlijk het bedrag wat jij betaald hebt, niet waarvoor het nu te koop is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daar heb ik ook over gebeld en dat ik een vervangend exemplaar wil maar zijn zeggen je kunt het geld binnen 3 weken verwachten zonder iets te overleggen en mocht ik een nieuwe willen dat ik er een overnieuw moest kopen. ik heb ook in de reparatie mail gezet dat ik een vervangen exemplaar wil als deze het niet deed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat antwoordden ze dan op jouw: ik wil een nieuw exemplaar? Als bol.com geld wilt sturen in plaats van een nieuw exemplaar, dan mag dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap het probleem. Artikel was in de aanbieding voor 129 euro. Nu krijgt vraagsteller geld terug maar artikel kost nu 199 euro, geen aanbieding meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is nu eenmaal het beleid van bol.com, ook als er ondertussen geen prijswijzigingen zijn.
Ik had ooit een boek gekocht en dat was niet goed ingepakt, dus beschadigd bij levering.
Bol gebeld, ik kon hem terugsturen en dan zouden zij geld retourneren, waarna ik het boek alsnog weer opnieuw zou kunnen kopen. Een nieuw exemplaar opsturen, dat schijnt logistiek erg moeilijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Richard, jij kunt zoveel in je mail zetten maar nee dat hoeven ze niet te doen en ze zouden zich ook in hun vingers snijden omdat veel mensen iets kopen als het in de aanbieding is! Geld terug of een vervangend exemplaar. Het is hun keus!