Rechtsbijstand biedt mij €500 om te stoppen, moeten we dat doen? Of geven we daarmee toestemming dat DAS stopt met deze zaak.

We hebben een rechtszaak gewonnen.
We krijgen €1400 van terrascomposiet.nl
Maar ze betalen niet :(

Met allerlei smoesjes komt hij er onderuit / niet over de brug met het geld.

Rechtsbijstand biedt mij €500 om te stoppen, doen?
Of zijn ze nu verplicht om dat geld voor ons ERGENS vandaan te toveren?

DAS zegt, je kan beter deze €500 aannemen, anders moeten we verder met deze zaak aan dat gaat jullie waarschijnlijk extra kosten.
Terwijl we MAAR €100 eigen risico hebben.

Als we de €500 aannemen geven we daarmee toestemming dat DAS stopt met deze zaak.

Zit hier een addertje onder het gras?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als je een gerechtelijke uitspraak hebt, waarin een ander veroordeeld wordt om je te betalen is dat geen enkele garantie dat je dat geld ook daadwerkelijk kunt incasseren. Als louche bedrijven/personen echt dwars liggen dan kun je fluiten naar je geld, ondanks dat je het gelijk aan je kant hebt. Als het om tienduizenden euro's gaat dan is het de moeite om alles uit de kast te halen, hetgeen nog altijd niet altijd lukt, firma's laten zichzelf dan gewoon failliet gaan.
Kleinere bedragen blijken in de praktijk gewoon niet incasseerbaar. Het klinkt reuze oneerlijk, maar dat is de praktijk. Om je jarenlange ellende te besparen biedt DAS een bedrag aan. Daarmee besparen zij zich veel werk voor een relatief klein bedrag (ik weet het, voor jou is het helemaal geen klein bedrag) en ze besparen jou stress en de kans dat je helemaal nooit wat krijgt. En die kans is dus reëel. Neem dit aanbod serieus in overweging of probeer er bijv. € 750 uit te slepen.
Alleen als je woedend bent op de tegenpartij en je ze tot in de hel wilt achtervolgen en daar plezier in hebt, ga dan door met de zaak. Het levert misschien niet veel op, maar wel misschien het idee dat je ze het leven zuur maakt.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja die optie gaven ze al aan idd.
Maar hij doet het nu via een andere BV en hij heeft zelf 'niks' :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je! :)

Andere antwoorden (2)

Als je een rechtszaak hebt gewonnen horen ze je te uitbetalen.
Mij lijkt het beter om door te gaan want je zegt zelf al dat je gewonnen hebt, dus hoe dan ook moeten ze je betalen.
De tegenpartij is fout door niet te betalen.
Ik denk zelfs als zij jou niet uitbetalen dat ze nog een boete er overheen krijgen.

En mijn gevoel zegt dat de rechtsbijstand in deze zaak geen zin meer hebben omdat het niet om een hele hoge bedrag gaat in hun ogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt in principe nu DAS niet meer nodig, je kunt met de uitspraak van de rechter naar een deurwaarder stappen en het gehele bedrag laten incasseren bij de tegenpartij.

Let wel hier zijn kosten aan verbonden.

Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van je reactie:

"Oke, de deurwaarder is al meerdere malen bij hem geweest.
Niet aangetroffen e.d / smoesjes en geen geld meer in de B.V"

Zou ik het aanbod van 500,00Euro aan nemen, die heb je dan binnen de rest ben ik bang dat je dat nooit meer ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
Het is gebruikelijk om ook die extra kosten te verhalen op de wanbetaler.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, de deurwaarder is al meerdere malen bij hem geweest.
Niet aangetroffen e.d / smoesjes en geen geld meer in de B.V :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De deurwaarder die jij inschakeld kost voor jou circa 50 euro. De rest wordt inderdaad extra verhaalt op de wanbetaler.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik in mijn aanvulling al schreef: Snel het aanbod van DAS accepteren.