Welke papieren zijn nodig voor een huwelijk met een Duitse man? Hij heeft werk in NL, en we gaan in NL trouwen en wonen.

Of waar kan ik betrouwbare en nuttige informatie vinden over dit onderwerp?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K
Antoni
9 jaar geleden
De ambtenaar van de burgelijke stand van de gemeente waar je gaat trouwen, kan je daar alles over vertellen. Dus je moet naar het gemeentehuis! Daar moet je sowieso een afspraak maken over de datum, de tijd en door welke ambtenaar je getrouwd wil worden. Met die ambtenaar heb je (meestal) nog een of meer gesprekken vóór het huwelijk zodat hij of zij op de grote dag wat persoonlijks kan zeggen over jullie.

Antwoorden (2)

Niet zo veel. Geboortebewijs en bewijs van niet-gehuwd zijn. Het moet wel door een beëdigd vertaler in het Nederlands vertaald zijn. Reken daarvoor op ca. 50€ kosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Rijksoverheid geeft informatie op haar site:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/trouwen-samenlevingscontract-en-geregistreerd-partnerschap/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-een-huwelijk-in-nederland-met-een-buitenlander.html

Er zijn nog meer sites waar je nuttige informatie kan vinden:"
http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/2244/trouwen-buitenlander

Er is sprake van een M46 verklaring, maar die heb je niet nodig .......
Als u beiden onderdaan bent van een EU/EER-land of Zwitser.
Ook de regels over "geldige verblijfstitel" gelden niet voor
personen die de nationaliteit hebben van een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Economische Ruimte (EER).

Met andere woorden:
Dezelfde papieren als dat je zou trouwen met een Nederlander, zoals geboorte-akte.
U moet ten minste 2 weken voor de datum van het huwelijk of geregistreerd partnerschap in ondertrouw gaan. Dit doet u bij de ambtenaar van de burgerlijke stand in uw woonplaats of die van uw partner. Bij de aangifte heeft u een aantal documenten nodig, zoals een geboorteakte. U kunt bij uw gemeente navragen welke documenten u nodig heeft.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/trouwen-samenlevingscontract-en-geregistreerd-partnerschap/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-wil-trouwen-of-een-geregistreerd-partnerschap-wil-sluiten.html