heb ik met een psychische stoornis recht op een regiotaxipas?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals al opgemerkt en zonder iets meer uitleg over de aarde van de stoornis/ziekte is het lastig zo te beantwoorden, maar dit kan in PRINCIPE wel en dan via de WMO (met indicaties uiteraard) 6. Voorzieningen voor ouderen, gehandicapten, chronische psychiatrische patiënten en mensen met een psychisch-sociale problemen. Mensen met een lichamelijke beperking of een chronisch psychische of psychosociaal probleem die niet zonder hulp kunnen functioneren kunnen bij de gemeente voorzieningen aanvragen als de zelfstandigheid daardoor bevorderd wordt. Dit kan dus een rolstoel, gehandicaptenvervoer, thuiszorg, woningaanpassingen of iets anders zijn. http://www.wmoadviesraadleeuwarden.nl/over_ons.php Bovenstaande is natuurlijk geen "garantie" maar je zou ook even kunnen bellen daar de WMO bv in je eigen gemeente en vragen aan je arts/behandelaar. Maar persoonlijk ken ik 2 mensen die met een psychische aandoening "een solo deeltax" vervoer toegewezen kregen eerder. Zoals ook bekend is , kan dit binnen je eigen gemeente weer totaal anders geregeld zijn, want die mogen zelf bepalen aan wie of wat ze uit de WMO gaan vergoeden. Dit voelt voor mij ook wel als een soort rechtsongelijkheid, maar dat was niet je vraag ;)

Je vraag is niet te beantwoorden omdat de stoornis, en vooral de beperkingen die daar het gevolg van zijn, niet zijn beschreven bij je vraag. Op de vraag of een psychische stoornis op zich een reden is om zo,n pas af te geven, is het antwoord Nee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100