Is het strafbaar in Duitsland om niet te betalen voor geleverde internetdiensten?

Ik heb iemand een dienst bewezen op het internet - een project voor hen uitgevoerd. De oorspronkelijke betalingstermijn was binnen 3 dagen, nu blijft die opdrachtgever steeds uitstellen, en zegt dat de klant alles moet goedkeuren, alvorens ik betaald kan worden.

Dat ik civielrechtelijke opties heb dwz schadeclaim staat buiten kijf, zowel als een incassoprocedure, maar ik vroeg me af of ik ook mogelijk strafrechtelijke opties heb dwz aangifte doen. In de zin van oplichting.

Graag van iemand die het weet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Kan je de door jou geleverde dienst nog terughalen? Ik bedoel bijvoorbeeld, als jij een website hebt gemaakt, deze offline halen en de bestanden van de server verwijderen? Als dat kan, gewoon terug halen en zeggen dat ze het niet krijgen als zij niet betalen.

Antwoorden (1)

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen. Dit geld ook voor Duitsland dus ja je hebt strafrechtelijke opties maar misschien moet je die gene eerst even confronteren.