Zijn de toelatingsregels voor voertuigen in de Verenigde Staten soepeler?

In Amerika zie je de raarste voertuigen. In Europa zou dit zeker niet toegestaan zijn. Zijn de regels daar dan soepeler?

http://difundir.org/2014/10/11/humor-los-19-vehiculos-mas-extranos-que-veras-en-tu-vida/

Picture for question
Poet
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dit lijkt met toch lastig met instappen. Speciaal met een tas vol boodschappen ;-)
Poet
9 jaar geleden
Maar wel weer handig met uitstappen als je op de 1e verdieping woont...

Het beste antwoord

Ja !

Ik ben net terug uit Amerika waar de reisleider exact dat aan het vertellen was. Hij was bovendien aan het klagen dat er geen APK was waardoor sommige auto’s letterlijk met plakband en ijzerdraad aan elkaar hingen.

De reden ervoor is dat de arme mensen, die vaak veraf op de plantages werken ook in staat gesteld moeten worden hun werk te bereiken.
Aangezien in Amerika de auto zo ongeveer het enige middel van vervoer is (er zijn nauwelijks bussen en treinen) is het eisen van een goede auto een eis waaraan een groot deel van de bevolking niet kan voldoen. Deze mensen lopen dan het risico hun werk te verliezen. Dat maakt een herverkiezing van een politicus erg moeilijk waardoor het systeem in stand blijft.

Dit laat ruimte voor de creatievelingen onder de Amerikanen om (soms) prachtige zelfbouw-voertuigen te ontwikkelen en daar mee de weg op te gaan. Niet alles mag, maar er is veel mogelijk.
Ozewiezewozewiezewallakristallix