U kunt beter spreken over: hoe lang moet de gemeente de gegevens bewaren. Of: binnen hoeveel jaren mag de gemeente het dossier met de gegevens vernietigen.

De bewaarplicht voor gemeenten was en is 20 jaar. Het is echter sinds enkele jaren toegestaan de bewaartermijn voor cliëntendossiers van de afdeling Werk en Bijstand van 20 naar 7 jaar na beëindiging uitkering en/of niet meer openstaande schuld terug te brengen. Diverse gemeenten hebben uit efficiency overwegingen zoals kosten voor opslag voor de verkorte termijn van 7 jaar gekozen. Het terugvorderen van bijstand vindt in de praktijk na deze 7 jaar niet meer plaats. Andere gemeenten houden vast aan de bewaartermijn van 20 jaar.

Toegevoegd na 6 uur:
De eerste bron is van de gemeente muggemeenten,
Googel op: Collegevoorstel VB/13/00525
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Plus @fisbel, duidelijk. (je eerste bron kan niet worden weergegeven)