zijn er blijvende gevolgen als ik in een uwv uitkering inkomsten aangeef van een eenmalige verkoop?

Toegevoegd na 6 dagen:
Met "gevolgen" bedoel ik gevolgen voor mijn uitkering. Als ik b.v. een stoel aan iemand verkoop en dit aangeef, word dan dat bedrag voorgoed verminderd op mijn uitkering?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als u uit de verkoop meer vermogen opbouwt heeft dit geen invloed op een WW-uitkering of ziektewetuitkering of Wajonguitkering. De uitkering is niet aan vermogen gekoppeld. U hoeft de verkoop dus niet door te geven.
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een bijstandsuitkering is echter wel afhankelijk van het eigen vermogen.
Dan wordt die uitkering meteen stopgezet.
fisbel
9 jaar geleden
Alma65:
Er is hier toch geen sprake van een bijstandsuitkering.
En ee bijstandsuitkering wordt niet verstrekt door het UWV, maar door de gemeente.