Wat gebeurt er als ik mijn woning nogsteeds verhuur nadat ik hem al 2 jaar heb verhuurd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De woning zit nu in Box 3. Huuropbrengsten hoeft u niet op te geven. De waarde van de woning moet u aangeven bij vermogen – Box 3. Een eventuele hypothecaire schuld mag in mindering worden gebracht op het vermogen Box 3. Deze schuld vermelden bij schulden – Box 3.

In principe verandert er niets als u de woning blijft verhuren. De woning blijft in Box 3. Wel kan er een verschil ontstaan als u nu verhuurt onder de Leegstandswet en later niet meer. Verhuur onder de Leegstandswet duurt in principe maximaal 5 jaar.

Omdat uw vraag niet specifiek is is er wat betreft de nuances van het antwoord weinig meer over te zeggen dan wat hierboven is vermeld.
fisbel