heb een vraag,omtrend lawaai van een varkensboer,die geregeld s'nachts laaien om 5 uur met als gevolg andere gezin wakker mag dat?

achterbuurman heeft in 2013 nieuwe stal gebouwd,die voldoet aan de eisen,echter als die varkens geladen worden wat meestal snachts is schreeuwen die dieren enorm en roepen er mensen JA,JA en hup,hup!!! snap dat hun ook moeten werken,maar mag dat s'nachts? bedoel ik sta ook ieder morgen om 5 uur op om in duitsland te gaan werken,maar niemand wordt daar wakker van in de omgeving! maar van zoiets wel! wil weten of dit kan en mag,en zo nee wat ik er tegen kan doen,dit komt nu te vaak voor dit! je krijgt er gewoon lichemelijk klachten door zo als gezin

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier een paar normen: http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html Of de veroorzaker een bedrijf of particulier is maakt niet uit. Volgens deze link kan je (na overleg met de veroorzaker) contact opnemen met de politie: http://www.politie.nl/onderwerpen/overlast.html#wat-is-geluidsoverlast Alleen hoe vaak gebeurt dit? Is dat 1x per maand een uur of wekelijks meerdere uren per nacht?

Ik ken het. Hier is ook een varkensstal bij ons in de straat. De boer wil zelf liever ook niet s nachts zijn bed uit, maar hij is gebonden aan de ophaalschema's van de vervoerders. De varkens worden s morgens bij aankomst op de slachterij direct verwerkt. Met de vergunning voor de stal is dit al meegecalculeerd evenals eventuele stankoverlast. Varkens, kippen en ander vee worden meestal s nachts afgeleverd. Dit is tevens om de stress bij de dieren te verminderen. In het halve donker zijn ze rustiger en makkelijker te hanteren. En ja... Varkens krijsen al heel snel, al raak je ze nauwelijks aan. Ik kan me voorstellen dat je het erg vervelend vind. Misschien zijn die zachte oordopjes een optie?? Of dat je van tevoren even aan de boer vraagt wanneer hij weer moet afleveren...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100