Mag ik de Huidige Politie Jas dragen als ik deze ontzie van alle emblemen en rangen? (huidige blauwe blouson met roodblauwe balk achterop)

Zoals op de afbeelding weergeven is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Antwoorden (2)

Nee! De politie-emblemen zijn beschermd. Ook de striping op de achterzijde is beschermd dus die zal ook verwijderd moeten worden.

De vraag is nog waarom je deze jas zou willen dragen. Je wekt verwachtingen die je niet waar kan maken en kan nog redelijk in de problemen komen als je bijvoorbeeld een opstootje tegen komt. Bovendien is de jas nou niet heel comfortabel en bijzonder kort in verband met het dragen van het koppel. Dat maakt het in de winter wel koud.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is niet toegestaan.

Het politie-uniform wordt aan politiemedewerkers in bruikleen gegeven. Een medewerker wordt dus nooit eigenaar. Oude uniformstukken moeten worden ingeleverd bij de werkgever.

Afhankelijk van de manier waarop u aan de jas bent gekomen, kunt u zich schuldig maken aan verduistering/ diefstal/ heling.

Zoals al aangegeven is het ook niet slim om met zo'n jas te gaan lopen. Het geeft u toch de uitstraling van een politieagent. Hiermee kunt u in situaties terecht komen, die u niet wilt.
AlphaLimaSierra