Wat is de maximale beslaglegging in naam van officier van justitie?

Hoeveel geld mag er in naam van officier van justitie beslag worden gelegd? Mag dit meer zijn dan je maandelijkse inkomen?
Vanmorgen is namelijk 1x bedrag van 178eur en 1x bedrag van 436eur van rekening gehaald ivm een of andere beslaglegging dus. Maar op het moment is mijn maandelijkse inkomen een bijstandsuitkering,ook ben ik momenteel inwonend dus zit ik rond de 300eur aan maandelijks inkomen.Mogen ze dat uberhaupt wel,je letterlijk zonder enig geld om te kunnen leven laten zitten ?

Hoop dat iemand me zsm antwoord hier op kan geven want volgens mij klopt het niet helemaal wat ze nu gedaan hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als jij dat geld op je rekening had, ja dan mag dat.
Het is een schuld, die heb je veroorzaakt,
en die moet verrekend worden.
En omdat je het zo ver hebt laten komen, zal ook de deurwaarder betaald moeten worden.

Normaal is de beslagvrije voet 90% van de bijstandsnorm.
Dus ja, beslag is niet alleen mogelijk op loon, maar ook op een uitkering. Bijvoorbeeld op een uitkering van de bijstand.
Voor de hoogte van de beslagvrije voet is niet de bijstandnorm die men ontvangt, maar de leefvorm bepalend.

Als je het niet eens bent met de beslaglegging, kunt je het beste contact opnemen met een advocaat of een Bureau voor Rechtshulp. Binnen acht dagen, nadat de deurwaarder je heeft bericht dat er beslag ligt, moet je 'in verzet komen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx voor je moeite.