Kan ik mijn geld terugkrijgen of een nieuw product krijgen wanneer mijn bureaustoel in de garantie periode meerdere malen is gerepareerd?

Hallo,

Ik heb 16 maanden een bureaustoel gekocht die de eerste 6 maanden geweldig zat. Ik heb na die 6 maanden in een jaar tijd 5 maal nieuwe onderdelen gekregen zodat ik de stoel zelf kon repareren. Maar nu heb ik voor een 6de maal weer problemen met de stoel, en een 7de probleem begint er al weer bij te komen. Er zit 3 jaar garantie op de stoel en ik heb geen vertrouwen erin dat ik de resterende tijd geen problemen meer zal ondervinden. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Reparaties:
1x zitting vervangen
1x rug vervangen
1x metalen onderstel vervangen
2x gasveer vervangen

gaande:
Gasveer kapot
Rugleuning kan niet worden gesteld (in hoogte) dit zit muurvast
irritante piep geluid wanneer ik beweeg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet als je garantie periode voorbij is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit 3 jaar garantie op dus ik heb nog 20 maand garantie

Antwoorden (1)

In de bijgevoegde bron staat jou probleem en oplossing duidelijk beschreven.
Een korte samenvatting:
Omdat je het product de eerste 6 maanden zonder problemen hebt kunnen gebruiken, moet jij (en niet de verkoper) kunnen bewijzen dat het product ondeugdelijk is.
Kun jij bewijzen dat de defecten niet door jou komen, dan heb je recht op kosteloze schadeherstel.
Mocht de verkopen/fabrikant hier niet aan mee willen werken kun je de koopovereenkomst ontbinden.
Doe je dit, dan heb je recht op het/een (deel van het) aankoopbedrag terug.

Naar mijn idee krijg jij een deel van het aankoopbedrag terug in dit geval, omdat je het product al een langere tijd gebruikt hebt.
Maar dit moet je met de verkopen bespreken.
De bron geef in ieder geval aan wat je rechten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje