Mag je vissen zonder vergunning als je geen haakje gebruikt?

want ik ben niet van plan om iets te vangen. ik doe alsof. dan valt het niet op als ik een paar uur aan de waterkant zit. ik wil niet dat iemand denkt dat ik er doelloos zit.
want ik kan dan rust vinden aan het water.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je niet raar vinden als je daar zou zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pruts, tot rust komen is niet doelloos, maar zeer nuttig.
Maar voel je je toch ongemakkelijk pak een krant mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook helemaal niet raar als iemand gewoon lekker aan het water zit te zitten, en vind het juist altijd mooi om te zien. Maar goed, ik weet ook wel dat ik veel dingen normaal vind die veel andere mensen wel raar vinden, andere opvoeding en eigen ervaringen denk ik.

Het beste antwoord

Ga er maar lekker zitten aan dat water, juist langs de waterkant is er veel energie aanwezig die je innerlijke rust kan geven, neem je hengel mee, alleen je hengel, zet hem in een steun en doe alsof je zit te vissen.
Bindt er geen snoer aan, maar dat ziet de voorbijganger toch niet en als hij wel kijkt is je dobber net onder.
Maar als je ergens vist heb je toestemming nodig om daar te lopen (vissen), die heb je niet (geen visvergunning) of je zit daar in het gesloten vis seisoen, dan heb je ook geen toestemming om daar te zitten/lopen.
Dus zal het toch wel problemen kunnen geven, zoek een plek uit waar ze nooit vissen, daar zijn ook nooit controlle's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je bent dan nog steeds aan het vissen!
Dus nee het mag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. voor welke vorm van meditatie dan ook, heb je van niemand toestemming nodig, behalve van jezelf!
Echter, vissende mannen krijgen vrij veel aanspraak (net als wanneer je heerlijk en op jezelf met je hond wil wandelen),
"waar vis je op?. "al wat gevangen?": Daar zit jij letterlijk niet op te wachten!
misschien doe je er werkelijk beter aan om gewoonweg stil langs de waterkant te gaan zitten: Weet iedereen wat je doet en valt niemand je lastig!
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat mag niet. Maar je kan toch ook een boek meenemen. Als je daar lekker boven zit te dromen, niemand die jou raar vindt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag alleen zonder vergunning vissen op de rivieren en op zee. Zonder haakje kan je namelijk aan het purren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft het antwoord zelf al; je gaat vissen (met of zonder haakje).

Vissen mag niet zonder vergunning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pruts als je een wandelstok bij je hebt met een paar metertjes visdraad daaraan geknoopt......
Geen diender zal je daarop bekeuren terwijl je wel je rust vindt aan de waterkant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je bent dan niet aan het vissen, maar bij controle zul je je verhaal moeten gaan uitleggen aan de controleur en het is de vraag of die je gelooft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, want die haak kan er net zijn afgebeten door een snoek :)
Als Je 13 jaar bent of jonger en je vist uitsluitend met één hengel onder begeleiding van een volwassene die in bezit is van de juiste VISpas, dan heb je geen visdocument nidig, met of zonder haakje. In alle andere gevallen heb je een JeugdVISpas nodig.
Ben je op 1 januari 14 jaar of ouder dan heb je. afhankelijk waar je vist en met hoeveel hengels, een KleineVISpas of een VISpas nodig, met of zonder haakje.
Dit doet me denken aan een Franse boer waar we kampeerden en die ons leerde hoe je kikkers moest vangen. (je weet wel, kikkerbilletjes). Aan het eind van het snoer moest je dan een stukje nylon kous binden en dat met een wippende beweging op de waterspiegel van een boerensloot, liefst voorzien van eendenkroos, bewegen. De kikker beet dan in de nylon kous en op dat moment moest je met een flinke ruk ophalen. De kikker blijft dan even met zijn tandjes aan het nylon hangen. De Fransman heeft dan een mand op zijn rug hangen en de kikker belandt met een boog in de mand. Smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vist, moet je een vergunning hebben. Als jij een hengel met een snoer in het water laat liggen zonder haakje, ben je niet aan het vissen en heb je geen vergunning nodig, behalve als je toch een vis op die manier kan vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kortweg nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, vissen, dat gaat nu eenmaal met vergunning, dus niet zonder.
als je rustig wilt zitten aan het water
doe dat gewoon
trek je niet aan wat anderen zouden kunnen denken.