hoe is de wetgeving wat betreft bezit van tabak in frankrijk?

Ik ga dit weekend naar Rock en Seine, een festival vlak buiten Parijs. Kan ik hier tabak mee naartoe nemen, of is dit verboden door de Franse wet? Het gaat hier alleen om bezit en gebruik, dus niet om inkoop.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 16 jaar, vandaar dat ik de vraag stel. Ik ben niet op de hoogte van de tabaksleeftijd in frankrijk wat betreft het kopen en/of bezitten van tabak.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Essentie van de vraag zit hem in het feit dat ik 16 jaar ben! Excuses voor deze late toevoeging.

Antwoorden (1)

in Frankrijk kan je ook gewoon shag kopen misschien dat het daar wat minder bekend is en dus kan je wel eens raar aangekeken worden maar het is niet illegaal.

zoek maar op eens op google naar de trefwoorden shag in Frankrijk.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vergat te vermelden dat ik 16 jaar ben, vandaar mijn vraag! Excuses
capthavoc
9 jaar geleden
Dat is een probleem je moet inderdaad 18 zijn om sigaretten te kopen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat vermoedde ik al, maar mijn vraag gaat uitdrukkelijk uit naar het bezit van tabak!
capthavoc
9 jaar geleden
Shag en sigaretten zal waarschijnlijk onder hetzelfde kopje vallen
kopen mag misschien niet
Maar als je het al bezit kunnen ze daar weinig aan doen lijkt me.