Als er op een contract een foutief kvk nummerstaat, is het contract dan nog rechts geldig?

Op een contract staat een foutive kamer van koophandel nummer, dit nummer is in het kvk register niet bekend.
Ook wordt er voor de algemene voorwaarde verwezen naar een site dit onder constructie is en daardoor niet toegankelijk.
verder is de datum van een dag later genoteerd.

Is dit ducument dan nog rechts geldig?
En als ik zou willen annuleren, welke termijn heb ik?
Het is afgesloten door een aan deur verkoper.
Echter gaat het hier om een bedraafs 2 bedrijfs contract, branch advertentie verkoop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (1)

Als particulier zou je onder de colportagewet vallen en heb je 14 dagen bedenktijd of meer als de verkoper je niet juist heft voorgelicht. Maar ik begrijp uit je toelichting dat je een ondernemer bent.

Als bedrijf of als kleine ondernemer val je niet onder de reflexwerking van de colportagewet.

Een contract is rechtsgeldig als de overeenkomst is aanvaard.

Een foutief KvK nummer kan een typefout worden genoemd en is niet voldoende om de overeenkomst te ontbinden. Een website die nog onder constructie is, is ook geen reden tot ontbinding. Dat zijn zaken die je van te voren had moeten controleren voordat je de overeenkomst accepteerde.

De enige manier om er onder uit te komen is volgens mij als het product niet of niet volgens de gemaakte afspraken wordt geleverd.