Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mijn man en ik ons inschrijven bij een goede vriendin die dreigt failliet te gaan, kunnen wij dan ook financieel aansprakelijk worden gesteld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
612
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me niet, zorg dat er duidelijk is van wie het geld en de goederen zijn.
Antoni
9 jaar geleden
Je kan niet financieel aansprakelijk worden gesteld voor de financiële problemen van de vriendin. Bij een deurwaardersbezoek kunnen, voorzover ik weet, echter wel aanwezige eigendommen van jou/jullie worden meegenomen uit haar huis. Pas achteraf kan je ze terugkrijgen als je kan bewijzen dat het jouw eigendommen zijn en niet van je vriendin. Dat dit allemaal veel rompslomp oplevert, lijkt mij duidelijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, op zich kan je niet financieel aansprakelijk worden gesteld, een faillissement is persoonsgebonden, op naam. Maar als de curator bv denkt dat je vriendin voor haar faillissement nog geld bij jou heeft geparkeerd oid kan ze wel problemen krijgen.

Verder vallen inkomsten van je vriendin ook onder het faillissement, als jullie dus betalen om bij haar te wonen (op papier) gaat dit van haar vrij te laten bedrag per maand af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding