Verschillende slangen, baardagamen, kikkertjes, hagedissen etc. Kijk op de link voor meer informatie. In Nederland mag je zelfs dodelijke reptielen houden als huisdier. http://serpo.nl/mening.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mag slangen als huisdier maar geen giftige
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
waarom geen giftige geef eens een link voor de onderbouwing want het mag wel.
ronron1212
9 jaar geleden
moet ik daar op letten.
Welke dieren je mag houden staan in de Wet Dieren op de “positieflijst”, je mag als huisdier verschillende soorten schildpadden, hagedissen en slangen hebben, zie de link voor de volledige maar verouderde positieflijst.

Nog niet alle nieuwe positieflijsten zijn definitief bekend, wel die voor zoogdieren maar nog niet voor reptielen, amfibieën en vissen. Het is de bedoeling dat de positieflijst zoogdieren op 1 januari 2015 van kracht wordt. Op een later moment komen er ook positieflijsten voor vogels en reptielen.